12 Kasım 2010 Cuma

Diyalog Yazma Etkinliği : İki Kişinin Bir Planı Var

12 Kasım 2010 Cuma günü gerçekleşen yazı çalışmalarından en beğenilenini buraya  aktarıyorum. (Yazının sahibi son dakikada çikolatayı kaptı.)

Ve karşınızda....

 GÖKHAN YARAR'IN DİYALOG METNİ

( I )


- Çocuklar,  ben markete kadar gidiyorum. Yaramazlık yapmayın.

- Tamam anne.

- Derya! Kardeşine mukayyet ol. Sakın balkona çıkmayın, düşersiniz…

- Peki, anne.

- Ben yarım saate kadar gelirim. Mert’in yanında dur. Etrafı dağıtmayın.

- Tamam, dağıtmayız anne.

- Kızım bir ocağı kontrol et; ben ayakkabılarımı giydim. Kapatmış mıyım iyice?

- Evet, anne hepsi kapalı.

- Tamam, kızım hadi geleceğim ben.

II

- Abla, annem gitti mi?

- Gitti. Gitti de… Bir dakika… Sen yine bir işler mi karıştırıyorsun?

- Şey... Abla sana bir şey söyleyeceğim.

- Ne yaptın yine?

- Abla, Annem bu sefer beni kesin öldürecek.

- Söylesene Mert, n'aptın?

- Ama anneme söyleme n'olur.

- Tamam söylemem. Hadi anlat.

- Hani annemin en sevdiği beyaz pantolonu vardı ya...

-  N'olmuş ona?

- Balkondan aşağı düştü.

- Ne? Annem onu daha yeni yıkayıp asmıştı. Nasıl düşürdün?

-  Ben ipteki mandalları alacaktım, o pantolonu tutan mandalı almışım.
-...
-  Kızma bana! Şimdi bu olayı nasıl hallederiz sen onu düşün.

- Annem delirecek. Hadi aşağı inelim de alalım pantolonu.

( III )

- Dur! Kapatma kapıyı, anahtarı almadım!

-Geç kaldın, kapandı bile.

- Mert nasıl da dikkatsizsin! Şimdi de kapıda kaldık. Süper.

- Neyse Abla. Önce şu pantolonu alalım.

- Sonra da Ayşe Teyzelere gideriz. Onlarda yedek ev anahtarımız vardı.

-Tamam.

- Mert şu pantolona bak! Bu leke nasıl çıkacak şimdi?

- Ben nereden bileyim? Ama çabuk olalım annem her an gelebilir.

( IV )

- Zile bas! Ayşe teyzenin evde olması lazım.

- Uzanamıyorum sen bas.

- Tut o zaman şu pantolonu.

Ding dong…

( V )

- Derya, Mert! Hoş geldiniz.

- Hoş bulduk Ayşe Teyze

- Çocuklar hani Gülten Hanım yok mu?

- Annem markete gitti. Biz de kapıda kaldık.

- Mert o elindeki şey ne? Aman Tanrım bu leke nasıl çıkar!

-!!??

- Sakin olun çocuklar. Korkmayın ben şimdi bunu Ace otomatla yıkarım eskisinden beyaz olur

- Oooo Ayşe Teyze, süpersin.

- Ayşe Teyze kaç dakikada yıkanır bu pantolon?

- Mertciğim ben hemen kısa programda çalıştırırım, pantolonunuz on dakikada hazır olur.

- Annem gelmeden yetişiriz o zaman.

- Anneme söylemezsin değil mi?

- Peki, söylemem. Bu bizim aramızda küçük bir sır olarak kalsın

- Teşekkürler Ayşe Teyze.

- Bunu da atlattık.

Gökhan Yarar Kimdir?
 Reha Alemdaroğlu Anadolu Lisesi 11. Sınıf ( Fen) öğrencisidir.  Aşağıdaki şahsın ta kendisidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder